סושי כשר בבני ברק מסע בין מזרח למערב

סושי כשר בבני ברק

השילוב בין טיסות זמינות וזולות (יחסית למה שהיה בעבר) לבין האינטרנט שהפך את העולם לכפר גלובלי אחד גדול, הובילו לכך שמאכלים מעדות ותרבויות שונות נפוצים בכל רחבי העולם. אפשר למצוא היום פלאפל בניו יורק, קארי הודי בלונדון, סושי בגבעתיים ושקשוקה בסין.

סושי כשר בבני ברק

המסורת הקפדנית

הכנת סושי היא אומנות עתיקת יומין, שמתבססת על טכניקות ששוכללו ולוטשו עד כדי שלמות. כדי להיות שף יפני המתמחה בהכנת סושי צריך להשקיע שנים רבות בלימוד ותרגול הטכניקות השונות לחיתוך וטיפול בדגים ובפירות ים, בישול האורז בצורה הייחודית וכמובן הקפדה על האסתטיקה וההרכבה המדויקת של כל רול ורול. הרכבה של רול סושי נראית כמו עבודה פשוטה בסך הכול, אך היפנים מקדישים לכך השקעה אדירה, שבאה לידי ביטוי בתוצאות מרהיבות וטעימות.

ההשפעות המערביות

כל מנה מסורתית שיוצאת מגבולות המדינה שלה תחווה בסופו של דבר שינויים ועדכונים. החלפה של המרכיבים למרכיבים מקומיים וזמינים, הוספת תבלינים, הפחתה של תבלינים וכך הלאה. גם הסושי חווה בדיוק את אותו התהליך, כאשר לצד מסעדות המגישות סושי מסורתי הזהה לחלוטין לזה שניתן לאכול ביפן, במקומות רבים אפשר למצוא רכיבים חדשים כמו אבוקדו וגבינות, או מעטפת של פירורי לחם מטוגנים. וכמובן גם אצלנו בישראל, מסעדות אסיאתיות המתמחות באוכל כשר למהדרין.

הגמישות של הסושי

אחד היתרונות הכי גדולים של הסושי הוא שזה מאכל שאפשר להתאים בקלות רבה איך שרוצים. בגלל שכל רול מוכן באופן אישי לפי הדרישות של הסועד, אין שום בעיה להוריד או להוסיף רכיבים שונים. למשל סושי כשר למהדרין בבני ברק יכול בקלות ליצור מנות סושי צמחוניות המשלבות דגים טריים וכשרים, המשלבות רק מילוי המבוסס על ירקות שונים, וכמובן שילוב של בשר או עוף בטעמים שונים. כך גם אפשר לעשות התאמות לפי דרישות תזונתיות שונות, כמו ללא גלוטן או אלרגנים שונים.

סושי כשר בבני ברק הוא רק ההתחלה

לצד ההשפעות המערביות והשינויים הקטנים שאפשר למצוא ברחבי העולם, יש אנשים שלקחו את הקונספט של הסושי בתור השראה למשהו אחר לחלוטין. למשל אפשר למצוא היום מנות של סושי מתוק המוגש כקינוח, ומתבסס על פירות, שוקולד ואגוזים שונים. רוצים ללכת רחוק אפילו יותר? אין שום בעיה, הפיצה סושי תספק את הצורך הזה. הכוונה כמובן לבצק של פיצה עם רוטב, גבינה ותוספות שונות, אשר מגולגל ונאפה בצורה של רול סושי.

להתעמק בתרבות היפנית

מהצד השני אפשר לראות גם מגמה הפוכה, של אנשים שמתעניינים מאוד בתרבות היפנית המסורתית ומתעמקים בה. זה בא לידי ביטוי בכמה דרכים, למשל בטרנד של קופסאות בנטו – קופסאות אוכל מסורתיות ומושקעות, שהגיע גם הוא לישראל. כמובן שגם מסעדות סושי כשר בבני ברק אשר מגישות מנות סושי שמוכן בדרכים המסורתיות, בהבדל היחידי שהוא השמטה של הרכיבים הלא כשרים.

סושי בבני ברק – יתרון לשומרי הכשרות

בניגוד למאכלים שקשה מאוד להתאים לתרבויות או לדרישות תזונתיות, לסושי דווקא יש כמה יתרונות כאשר שומרים כשרות:

  • קל מאוד לשנות את הרכיבים כך שיהיו בשריים, חלביים או פרווה
  • אפשר לשלב לצד מנות שונות, כמנת פתיחה
  • אינו דורש חימום ולכן אפשר להגיש בארוחות שישי או ארוחות חג

איך לבחור סושי כשר ואיכותי?

כפי שוודאי ראיתם עד כה, סושי הוא מאכל גמיש מאוד שאפשר להתאים בקלות לכל דרישה תזונתית, אך גם בגרסה המסורתית יש מגוון של אפשרויות כשרות. ולכן בחירה של סושי כשר בבני ברק היא פשוטה, במיוחד כאשר מתמקדים במקומות המציעים תפריט עשיר ומגוון, ובמטבח אשר משתמש בחומרי גלם טריים ואיכותיים.

דילוג לתוכן