סושי ותזונה בריאה

סושי ותזונה בריאה

סושי ברמת גן - נאו סושי

מי לא שמע על המאכל 'סושי'? היום אפילו ילדים קטנים יודעים מה זה ואוכלים אותו בתאווה. מלבד הטעם הממכר שיש במאכל הזה והנראות של מנת סושי עסיסית, מדובר במנה שהיא מאוד בריאה ומזינה ביותר. מאכל זה עשוי מאצות ומכיל בתוכו מגוון של רכיבים שמגיעים אלינו היישר מהמטבח היפני.  

לכולם ידוע הקשר ההדוק בין תזונה בריאה וכושר גופני לבין אריכות ימים, כשהנטייה היום, בקרב אנשים רבים, לבדוק מה מכיל המזון היום יומי שלנו ולהבין כיצד להפוך אותו להרבה יותר בריא. לא בכדי, אנשים רבים מאמצים את המזון הרב גוני הזה- כשהערך הבריאותי שלו גבוה ועם זאת הוא אינו משמין וטעים כל כך.

מה זה בכלל סושי?

מדובר למעשה במאכל יפני המבוסס לרוב על דג נא, אורז ואצות, לרוב מדובר באצת נורי, אצה זו תמיד תהייה מגולגלת ותכיל בתוכה מגוון של רכיבים לרבות אורז, ירקות ממגוון צבעים וטעמים, ודג ים נא.
המאכל היפני הזה לרוב יוגש על צלחת מיוחדת עם רטבים ליד והכל יחד יראה כמו 'פטיפורים' של שוקולד בשל הצבעוניות שלו והגשתו המזמינה. מקובל לאכול מנה זו בעזרת מקלות עץ.

מה מכילה האצה?

תרבויות רבות שחיות בפאתי הים מכניסות את האצות לתוך התפריט היומי שלהן, גם היפנים שמוקפים בים גילו באצות כמות מרובה של ויטמינים ומינרלים שמסייעים מאוד לגוף ולכל שאר האברים. לאצות יש ערך תזונתי גבוה ללא כל ערך קלורי והן אפילו מככבות בענף הקוסמטיקה במגוון קרמים שמצעירים את עור הפנים. באצה יש כמות גדולה של סידן, של חלבון, ברזל וגם יוד, כל אלה מאוד נחוצים לגוף ולהתפתחותו. בחלק מהאצות יש B12, לכן צמחוניים רבים מוותרים בקלות על הבשר ואוכלים אצות, מה שמספק להם את הוויטמין החשוב הזה שנמצא בעיקר בבשר.

זה לא רק אורז

יש מגוון של מונחים שהחלו להיאמר בעקבות בכל סצנת הסושי, אבל הכי חשוב לא לשכוח את המרכיב העיקרי שלו שזה האורז, המאכל שמוכר לכל. את האורז מכניסים לתוך האצה המגולגלת שמגיעה עם מגוון של תוספות, אך תמיד מתחילים עם האורז, הוא דביק ועגלגל ולרוב מבושל עם חומץ, אורז ומלח. לרוב אורז סושי יכיל בתוכו גם חלבון וגם סיבים תזונתיים. כידוע אורז שמבושל בתוך הרבה שמן הוא מתכון השמנה, אך במאכל זה הוא תמיד ישמור על הערכים התזונתיים שלו ויהיה בריא.

איזה דגים מכניסים?

אנחנו הישראלים אוהבים דגים בעיקר טונה, דניס, סלומון וסרדינים כל אלה מקור לאומגה 3 ולעוד הרבה מינרלים, חלבונים וויטמינים חיוניים ביותר לגוף. הדגים איתם נכין את המאכל המדובר, הם לרוב יהיו מסוג סלמון, סי-בס, דג טונה אדומה ודג הליבוט, כל אחד מהם מעניק טעם ייחודי משלו.

ושאר הירקות

בתוך כל אצה מגולגלת עם אורז ודג עשיר בטעם, תוכלו כאמור ליהנות ממגוון שלם של ירקות לבחירה. לא פעם המאכל היפני הזה יזכיר לנו כריך אצה משביע ובריא במיוחד שאפשר להוסיף לו ירקות כגון: גזר, מלפפון, אבוקדו, בטטה, בצל ירוק, צנון יפני כבוש, חביתה יפנית וגם חתיכה של ג’ינג’ר- ירק עם סגולות מרפאות במיוחד והוא נפוץ מאוד בכל המטבח היפני המסורתי.

תראו את היפנים ותבינו איך כולם רזים ובריאים… נסכם שמדובר במאכל שהוא סופר בריא ולא משמין. המטבח היפני המסורתי מצא פשוט את נוסחת הקסם!  בשל הביקוש לסושי, היום יש סדנאות שמלמדות להכין את המאכל המסורתי הזה, וכלים מיוחדים ודקורטיביים שמיודעים להגשה למזון ייחודי זה.

 

המאמר עשה לכם חשק לסושי בריא וטעים? 

דילוג לתוכן