נימוסים והליכות באכילת סושי

סושי

הנכם מעוניינים לסעוד את לבכם בארוחה יפנית אוטנטית – כדאי לכם ללמוד את נימוסי האכילה ואת ההליכות הקשורות באכילת סושי.

סושי

האכילה בתרבות יפן

בעוד אנחנו בישראל מורגלים לעשות שימוש בסכו"ם בעת האכילה. הרי ביפן הנימוסים שונים בתכלית. ומקובל להיעזר במקלות הידועים – צ'ופסטיקס. מקלות אלו נועדו לתפוס את המאכלים מתוך הצלחת ולקרבם אל הפה. כמו כן ממלאים את הצלחת הפרטית מתוך קערות מרכזיות בעזרת מקלות אלו. היות ומדובר על כלים שונים משמעותית, חשוב ללמוד כיצד לעשות את זה נכון. מה גם שמדובר על פעולה מורכבת למדי – עובדה אשר מביאה לכך שישראלים צריכים להתאמן ולהתנסות כדי לרכוש את היכולת לאכול בצורה נימוסית ונכונה באמצעות הצ'ופסטיקס.

לאחוז נכון את המקלות

בשלב הראשון יש ללמוד כיצד לאחוז את המקלות. אחיזת המקלות הנכונה היא כזו: הכניסו את החלק הרחב של המקלות בין האגודל לאצבע המורה של יד ימין. האגודל מחזיק את המקל התחתון ואילו החלק הצר של המקל נשען על הקמיצה. המקל העליון מוחזק על ידי שלושת האצבעות האחרות. האגודל מחזיק בו מהצד התחתון, ומלמעלה תומכת במקל האמה והאצבע המורה. היות ואלו שלושת האצבעות החזקות שלנו הן מאפשרות להשיג שליטה טובה על התנועה של המקל. באמצעות אצבעות אלו נניע את המקל העליון מעלה ומטה לאחיזה נכונה בפיסות האוכל ולשחרור בעת הצורך.

השוואת אורך

היות והמקלות נועדו לאפשר לנו לתפוס אוכל, עליהם להיות באורך זהה – שאם לא כן האוכל פשוט יישמט מבין שתי המקלות, ואנחנו נשאר עם פה פתוח… לאחר שהנחנו בצורה נכונה את המקלות בין האצבעות, יש לדחוף אותם מעל שולחן או כל משטח ישר אחר וזאת כדי להביא אותם לאורך אחיד.

טיפים לאכילה נכונה

כדי להצליח לאכול נכון יש להגיע אל המאכל בזווית אלכסונית מתאימה. שימו לב – מדובר בתרבות שדורשת מיומנות. ולכן לא תמיד נצליח להשיג שליטה על המקלות כבר בפעם הראשונה שאנחנו מתנסים במקלות. תחילה יהיה לכם קשה לשלוט על המקלות, אך לאחר מספר התנסויות תרכשו את היכולת ותלמדו איך לאכול את הסושי בעזרת מקלות בצורה הנכונה. בשלב הראשון מומלץ להתנסות על מאכלים גדולים כמו סושי וכדומה. לאחר רכישת מיומנות תוכלו להשתלט גם על מאכלים קטנים ואפילו על אורז.

מתי חשוב לשמור על נימוסי אכילה?

אמנם מוצלח ונכון לאכול את הסושי בהתאם לכללים הנהוגים במזרח. אבל כל זמן שאתם אוכלים בבית או אפילו במסעדה ישראלית אתם בהחלט יכולים להמשיך להשתמש בכלים המוכרים לכם מהמטבח הישראלי, דהיינו במזלג ובסכין. אך במידה והנכם יוצאים למזרח, או שאתם עתידים להיפגש לשם מטרה עסקית עם יפני או קוראיני, חשוב כי תלמדו לעשות את זה נכון. וזאת כדי שתוכלו להותיר את הרושם הנכון על האדם שיושב מולכם. אכילה בלתי מנומסת עלולה לפגוע בתדמית שלכם ולחבל בעסקים שלכם. אז לפני שאתם יוצאים לדרך חשוב להתאמן וללמוד את הכללים.

בואו ליהנות מסושי משובח

אוהבים סושי? רוצים ללמוד לעשות את זה נכון? בואו ותיהנו ממסעדת סושי אותנטית בה תוכלו ליהנות מסושי משובח בטעמים מלהיבים. תפריט מגוון של סושי ממבחר חומרי גלם משובחים אשר יציתו את הדמיון ויעוררו את התיאבון שלכם.

דילוג לתוכן