איך להכין את הסושי המושלם?

איך להכין סושי

איך להכין סושי

כשרק עשה עליה הוא היה נראה קצת מוזר, עם מראה מוקפד וצבעי שחור לבן בעיקר, מראה שפחות משתלב בארץ עם קולינריה צבעונית וים תיכונית, אבל תסתכלו עליו היום, כמה שנים אחרי שהגיע לפה.
היום הסושי הוא כוכב עולה. אוכל יפני ובראשו סושי הפכו לחלק משמעותי בקולינריה העולמית וגם הישראלית. ככל שנתנו לו יותר צ'אנס גילינו את הנפלאות שלו, את היותו טעים, קליל וגם משתלב היטב עם טרנד הבריאות העולמי.

גם אתם יכולים להכין בבית סושי מושלם. איך? הנה כמה טיפים:

לבחור את האורז המתאים

פרסי, בסמטי, עגול, תאילנדי – הרבה סוגים של אורז נמצאים על המדף. להכנת סושי נדרש קודם כל אורז עגול בו כמות עמילן גבוהה. הטוב ביותר מבין העגולים הוא אורז הנקרא "נישיקי". זהו אורז בעל צרה עגולה שלמה ללא גרגרים שבורים, הוא לבן מאוד וכמות העמילן בו מושלמת להכנת סושי.

בישול נכון של האורז

את האורז מבשלים עם אצת קומבו, 2 ורבע כוסות מים על כל 2 כוסות אורז, 2 כפות סאקה. את האורז מביאים לרתיחה לאחר מכן מנמיכים לאש קטנה ומבשלים עוד כרבע שעה. לאחר כיבוי האש משאירים את האורז "לנוח" בסיר עוד כרבע שעה עם המכסה.

להכין תחמיץ

התחמיץ חשוב לטעם שיהיה לסושי. תוך כדי שהאורז נח מכינים תחמיץ המורכב משליש כוס חומץ אורז, כף סוכר וכפית מלח. מרתיחים את כל החומרים ומכבים.

צינון נכון של האורז

את האורז מצננים בקערת זכוכית או עץ ללא אצת הקומבו. זוכרים את מתכוני העוגות בהן אומרים לקפל את הקצף בתנועות עדינות כדי שלא ישבר? האורז הוא הקצף של היפנים. בקערה מקפלים את האורז בתנועות עדינות ומוזגים בהדרגה את התחמיץ. את הערבוב עושים בעזרת כף עץ. מחכים עד למצב בו האורז מתקרר אך נשאר מעט חמים.

קדימה לנפנף (את האצה…)

אם קודם השווינו בין קצף לאורז, עכשיו עוד דמיון בינינו לבין היפנים: הנפנוף, רק במקום לנפנף מעל המנגל, כאן ננפנף עם אצת הנורי שבתוכה נגלגל את האורז. מומלץ להביא אותה למצב שהיא יבשה ולכן לפני ששמים את האורז כדאי לנפנף אותה מעל הגז עד שתתייבש. כמובן להקפיד על מרחק בין האצה לאש, כאן אנחנו לא מעוניינים בגחלים…

לפרוש את המחצלת

כעת הגיע הרגע לו חיכינו יותר מהכל: הגלגול. את האצה יש להניח על המחצלת כשצידה המחוספס מופנה כלפי מעלה. עם ידיים רטובות מניחים שכבה דקה של אורז בעובי של כחצי ס"מ על רוב שטח האצה. יש להשאיר כארבעה ס"מ אצה חשופה בצד הרחוק מכם כשבצדדים האחרים יש להשאיר שוליים של כחצי ס"מ.

לצרף את הצבע לשחור לבן

לאחר הידוק עדין של האורז הוסיפו ירקות חתוכים לרצועות דקות: מלפפון, גזר, בטטה צלויה, אפשר פטריית שיטאקי מוחמצת. אם אתם רוצים ללכת עוד לכיוון של סושי יפני אותנטי אפשר הוסיף ביצי דגים או חתיכת עור סלמון צרובה. כל שנשאר הוא לגלגל תוך הפעלת לחץ מתון. לאחר שמגיעים לקצה מרטיבים במעט מים את האצה כדי שתידבק בצורה חזקה, ממש כמו שסבתא היתה עושה עם הקרפלעך…

לסיכום, היום כבר אי אפשר להתעלם ממנו. סושי הוא ממש לא טרנד חולף והוא כאן כדי להישאר.
סושי גם אתם יכולים להכין בבית, אך אין ספק שהוא דורש מיומנות רבה
וביפן על מנת להגיע להיות מאסטר בהכנת המאכל יש לגלגל הרבה מאוד אצות.

דילוג לתוכן